من یه طلبه ام


نکاتی درباره حوزه

اینارو خودم موقع ثبت نام و اینا نمیدونستم گفتم بگم که هرکی میخواد بره حوزه اینارو بدونه


1.هزینه ثبت نام حوزه همون 20 تومنی هس که الان اینترنتی پرداخت میکنین.. و دیگه پولی دریافت نمیکنن.. ولی هزینه کتاباتون تقریبا زیاده.. حدودای 100 تومن من پارسال دادم


2.خواهران هیچ وقت شهریه دریافت نمیکنن..


شهریه هم مثل شهریه دانشگاه نیس که دانشجوها میدن.. تو حوزه برادران هر ماه تقریبا 80 تومن پول میدن به عنوان شهریه به طلبه ها.. ولی خواهران تو سراسر کشور شهریه دریافت نمیکنن


3.شبکه کوثرنت.. خواهران یه شبکه اجتماعی دارن که میتونن اونجا باهم بحث کنن و نمونه سوال و مطلب جالب و هرچی که خواستن رو به اشتراک بذارن


4.کد طلبگی.. کد طلبگی رو وقتی میدن که ثبت نام نهایی انجام شد.. تقریبا 1 شهریور تا 10 شهریور موقع ثبت نام اونایی هس که مصاحبه رو قبول شدن.. بعد از ثبت نام نهایی کد رو میفرستن به گوشیتون

و این کد مثل کد دانش اموزیه.. و تا اخر باهاش میخواین درس بخونین


5.ترم یک ازمایشی هست.. اینا دیگه تو دفترچه هستن ولی ادم اصلا نمیفهمه ازمایشی یعنی چی

اگه از نظر اخلاق و رفتار خوب باشید مطمئن باشین بیرونتون نمیکنن.. حتی اگه از نظر درسی ضعیف باشیدولی فک کنین با درسای سنگینی که تو حوزه قراره بخونین اگه الان ضعیف باشید وای به حال 5 سال دیگه که ادم از درس خوندن رفته رفته خسته میشه و حوصلش نمیکشه


6.اها.. ازمون از خواهرا گرفته نمیشه جز تو جامعه الزهرای قم که بهترین حوزه خواهران هس تو کشور.. و مشهد هم که حوزه اش مستقل عمل میکنه و شاید اونا هم یه ازمون داشته باشن.. یعنی من از یکی پرسیدم گفتن که اینجا میگیرن


7.اگه میخواین موفق باشید.. از همین الان کتابای برادران رو بگیرین و بخونین.. کتابای خواهرا واقعا هیچ چی نداره و کاملا خلاصه شده


سوال داشتین بگین ان شا الله بدونم جواب میدم

پست مربوط به خواهران است برادرا دخالت نکنند 

هر چند که طلبه هم نیستیم ولی جای خوبیه با درس های خوب 

از همه بهترش استادای نمونه هست 


استادای نمونه رو دادن برادران:(

ممنونم از حضورتون
سلام آجی
خیلی ممنوووون ...
خیلیاشو نمیدونستم :))
این که گفتی از نظر درسی ضعیف باشی...
ضعیف از چه نظر؟
اصلا ینی چی ؟؟

+ ده اردیبهشت آزمون داریم .... :|
هیچی نخوندممم :((
سلام خانومی

خواهش میکنم.. فک کردم یه چیزایی رو الان باید بدونیم گفتم:)

از این نظر که مثلا معدلت بشه زیر 14.. زیر 14 ها مشروط میشن ولی معدل زیاد مهم نیس که اخلاق و انسانیت طلبه مهمه.. اگه از نظر اخلاق و رفتار خوب باشید زیاد به درس گیر نمیدن

ولی حیفه.. حوزه زیر سایه اقا امام زمان اداره میشه.. بهش مدیونیم اگه خوب درس نخونیم.. یا با رفتار ناشایست دیدم مردم رو به سربازای اقامون بد کنیم

ان شا الله موفق میشی.. فک نکنم زیاد سخت باشه.. سخت هم باشه ارزشش رو داره.. یه چیزی هم یاد میگیرین:)

دعا میکنم برات گلم
سلام نرگس جان ان شالله موفق باشی عزیز
یا علی التماس دعای فرج
سلام گلم

ممنونم.. همچنین شما

علی یارت.. محتاج دعای فرج
سلام آبجی
سوالی که من نمیدونم راجع ب سطوح درسی حوزه است؟
برادرا و خواهرا تا چه سطحی دارن؟
ترتیب سطوح رو اگه میدونی منون میشم بگی.
تا آیت الله شدن چقدر راهه؟ :)
سلام

ایت الله میخوای بشی؟:))))

باشه هر چی رو میدونم میگم ولی همه رو نمیدونم:)

سطوح حوزه.. وقتی با مدرک دیپلم یا بالاتر وارد حوزه میشید میرین سطح 2.. سطح یک نداره دیگه:)

بعد 10 ترم سطح 2 تموم میشه.. یعنی تقریبا 5 سال طول میکشه.. بعد سطح 3 و سطح 4 هم هست ولی من نمیدونم چند ترمن

اینا برا خواهرا بودناا.. برادرا رو اطلاعی ندارم.. ابجی از برادرا بپرسم و جوابتو بدم؟:)

و اینکه ترتیب سطوح منظورت درجه ها هستن؟ حجت الاسلام و حجت الاسلام والمسلمین و اینا؟

والا خودمم اینارو نمیدونم:))

اصلا نمیدونم اینا برا دخترا هم هس یا فقط برای برادراس
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۹۵ , ۱۶:۰۱ ســـــــــــــر باز
سلام
ممنون بابت اطلاعات

1- همه ی دروسی که آقایون می خونن خانم ها هم می خونن؟ گفتید خلاصه تره. عناوینش یکیه؟
 
2- عناوین درس هاشون رو میشه بفرمایید؟

3- بیشتر چه تیپ شخصیت هایی میان حوزه؟ اگه میشه این رو مفصل بگین

4- بعد از حوزه یا همون در حین حوزه، چه فعالیت های اجتماعی ای انجام میدن؟ مثلا آقایون میرن تبلیغ، امام جماعت میشن و... خانم ها چه کار می کنند؟
 
5- کلا نظرتون چیه من رو بی خیال ازدواج با طلبه کنید که این سوال ها هم نخاین پاسخ بدین ؟! :///
سلام

خواهش میکنم

1.نه منظورم اینطوری نبود.. دروس اصلی رو که هم برادران دارن و هم خواهرا.. ولی منظورم همون کتاب فقه هس..

اینو مثال میزنماا.. نیاین بگین من کتابو دیدم اینطوری نبود.. مثلا تو کتاب ما مینویسه 8 تا چیز روزه رو باطل میکنه.. در حالیکه مبطلات روزه 10 تا هستن.. این یعنی کتاب ما اون دو تا رو ننوشته.. و میگه گفت ناقصه تا خلاصه

یا احکام بانوان.. واقعا برادران احکام بانوان رو هم بیشتر از ما میخونن.. برا ما کاملا خلاصه کرده

2.من که همه کتاباشو نخوندم ولی هرچی میدونم رو میگم:

تاریخ اسلام.. تاریخ معاصر.. وصیت نامه امام.. نظام خانواده.. صرف.. نحو..فقه.. ادبیات.. تجوید.. فلسفه.. منطق.. کلام..

بقیه رو میپرسم میگم.. کلی کتابه.. یادم نیستن حتی خودم چی خوندم

3.همه جور ادم هست.. ولی فک نکنم بد مطلق باشن.. هرچی باشه اقا امام زمان بهشون نظر داشته که پاشون اینجا باز شده و اسم سرباز اقا رو گرفتن

باشه اگه مفصل نیاز بود میگم

4.خانوما هم همین کارارو میکنن.. تبلیغ که من از دوستام کسی رو سراغ ندارم.. ولی مناطقی که اهل سنت زیاد هستن کسایی رو میشناسم که ناشناس میرن و اونجا تبلیغ میکنن

اخه نه لباس خاصی دارن خانوما و نه چیزی.. خیلی راحت ادما رو میشه دعوت کرد:)

ائمه جماعت هم که حوزه خودمون کلی امام جماعت داره.. یعنی دخترا میرن مدارس یا مساجد بانوان.. و پیش نماز میشن

5.مهم نیس سوالاتونو پاسخ میدم:)

اگه بلد بودم خودمو بیخیال میکردم.. یاعلی
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۹۵ , ۱۸:۰۲ ســـــــــــــر باز
ممنون که وقت گذاشتید و جواب دادید
اگه نیاز به تفصیل داشت حتما مزاحمتون میشم دوباره
فقط یه سوال دیگه
این دوره های غیرحضوری، برای خانم ها هم هست؟ 
اره هست..
سلام. نرگس جان باز رو منبری که عزیز دل. افرین تمرین کن خوبه برای ایندت

درس اقایون با خانما به کل فرق داره منظورم کتاباشونه

سمت ها رو میخوایین چیکار بچسبین به خود درس کسی که رفته باشه تو عمقش و تهذیب نفس داشته باشه عظمی هم بشه براش مهم نیست ولی خب مدرکی ها به این عناوین دقت دارن که سودی نداره. علم باید علم باشه با گوشت و خون امیخته باشه که نداریم.

فلسفش عالیه ولی باید کلام برای ادم جابیفته تا تو فلسفه به بیراهه نره. تجوید بای تلاوت قران خوب صرف و نحو هم پایش خوبه برای ورد به عربی. بقیه درسا بهتره استاد خارج از کتاب صحبت کنه مخصوصا نظام خانواده.

فعلا منبرو تحویل میدم شما
:)

سلام.. خب چیکار کنم.. من فقط نکات رو گفتم:)

سوالا زیاده انصافا.. خودمم هنوز همه چی رو در مورد حوزه نفهمیدم ولی اون چیزایی که برای ورودی های جدید لازم بود رو گفتم بگم

اره منم فلسفه دوست:)

منبر که همیشه دست شماس استاد
سلام
بنده ازاونجایی که چیزی ازطلبگی نمیدونم
مطلبتون شناخت بنده رو به طلبگی زیاد کرد
تشکر
یاعلی
سلام علیکم

کنایه نزنین.. یه بحثی بود که تموم شد:(

علی یارتون
جمعه ۱۳ فروردين ۹۵ , ۰۱:۲۶ امیرمحمد اسکندری
واقعا این هوش بسیار قوی تان قابل تحسینه

یاعلی
شما لطف دارین

علی یارتون
اطلاعات خوبی دادید ولی جواب نظرات رو توی متن بالا نیارین بهتره .
چون متن که خونده میشه اون نمیدونم ها رو میبینه یه تاثیری توی ذهنش میاد و به صحت بقیه اطلاعات هم شک میکنه .
موفق باشید .
باشه نمیارم

ممنونم از شما.. سلامت باشید
سلام دستتون درد نکنه ...
سلام

خواهش میکنم خواهرم
دعام کن ابجی
دو روزه هیچی نخوندم
20 ام ازمون دارم
چشم خواهرم

ان شا الله موفق باشی.. 20 ام میرم قم

نائب الزیاره هستم خانوم:)
تا حدودی از حوزه علمیه شناخت دارم
مطلب جالبی بود

سیلوم :) وبت خیلی قشنگه + اون عکسی که براش گذاشتی :)))) عکسی اقا علی :)
من میخاستم برم حوزه :)))) قبول نشودم :|||||
سلام خواهرم

ممنونم.. چشات خوشگل میبینه:)

عکس اقا علی؟.. کجای وب گذاشتم

حتما صلاح نبوده.. خدا بهتر میدونه صلاحمون چیه.. نمیشه گف همه تو حوزه موفق هستن و عاقبت بخیر.. عبدالمالک ریگی هم تو حوزه قم درس خونده بود.. یا شاهین نجفی که حافظ قران بود

ان شا الله اخر و عاقبتتون ختم به خیر شه.. حالا هرجا که باشین مهم نیس:))
ای خوش آن روز کز این منزل ویران بروم

رخت بر بندم و تا مُلک سلیمان بروم

ادرس کوتاه شده وب:

http://l1l.ir/5i4
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan