من یه طلبه ام


زی طلبگی..

هممون مسلمانیم.. ولی ایا گناهی که من نوعی در ملاعام مرتکب میشم درست مثل گناهی هس که یه روحانی تو ملاعام انجام میده؟


معلومه که نه.. اول سال بود.. یکی از استادای با اخلاقمون میگفت شما خدایی ناکرده با خواهرشوهرتون حرفتون شه.. حتی اگه حق باشما باشه.. همه حق رو به اونا میدن


چون کسی انتظار نداره یه طلبه که با سواد هس اینطوری برا یه چیزی دعوا کنه


تو این مدت ما باید خودمونو میساختیم.. این که چیزی نگیم که کسی ناراحت شه..


نماز خوندنمون.. اهمیت دادنمون به وقت اذان.. غیبت کردنمون.. و احترامی که باید بیشتر از بقیه به اقا امام زمان میزاشتیم.. همه و همه رفتارامون زیر ذره بین بود


همه انتظار دارن طلبه ها خوب باشن.. حتی مادر خودم..


یکی از دوستام میگف موقع ناهار بود و مهمون داشتیم.. سفره رو پهن کردیم و منم نشستم کنار سفره..


میگه یکی از فامیلای نزدیکمون برگشت گفت دخترخانوم دارن اذان میگن پاشو برو نمازتو بخون.. نشسته پای سفره..


خیلی حرف مزخرفیه.. ولی باید به شنیدن این حرفا عادت کرد..


مگه همه مسلمان نیستن.. این خیلی مسخره نیس من که طلبه ام نباید غیبت کنم.. نباید دروغ بگم..


نه باید تهمت بزنم.. نباید نمازم یه دقیقه به تاخیر بیفته ولی همه ی این کارا برای بقیه مشکلی نداشته باشه


یه ایه هس تو قران که میگه.. ای کسانی که کتاب خدا را میخوانید ایا مردم را به نیکی دعوت کرده و خود را فراموش میکنید؟


این خطاب به صنف روحانیت نیس فقط.. هرکسی که میدونه باید عمل کنه..


اگه موقع اذان غذا خوردن اشکال داره خودت هم نباید بخوری.. باید اول نمازتو بخونی.. اگه غیبت گناهه تو هم نباید بکنی.. 


ولی این حرفارو نمیشه به زور کرد تو کله مردم.. خود طلبه باید بدونه کجا سکوت کنه  کجا حرف بزنه..


همون طور که گفتم طلبگی عشقه.. باید از ته دلت بخوایش.. اینطوری سختی هاش هم برات اسون میشه..


التماس دعای فرج

سلام 
اون جا که نوشتید دختره نشسته سر سفره ببخشید خندم گرفت

ان شاءالله عاقبتون خیر و ختم به شهادت 
سلام علیکم

الحمدلله.. ان شا الله

التماس دعای فرج
جمعه ۹ بهمن ۹۴ , ۲۲:۱۹ ❤منتـــظر المـهـدی❤
موفق وسلامت باشی عزیز.....
ممنون گلم

التماس دعای فرج منتظر المهدی:)
موفق باشی
همچنین ان شا الله

التماس دعای فرج
شنبه ۱۰ بهمن ۹۴ , ۰۱:۲۰ خانومــِـــ خونهـ
سلوم^_^ 
با نهایت افتخار و غرور و شادی و مسرت دنبال شدید .
اگه دوست داشتید کلبه محقر مارو با نگاهتون زینت ببخشید^_____^
دیگه اینکه تبادل لینک هم انجام میدیم به صورت رایگان :دی
سلام خواهرجان

همچنین..

کلبه محقر که وب منه..

تبادل لینک میکنم ولی رایگان نه.. هرچیزی یه قیمتی داره.. چند میدی؟ ;)
شنبه ۱۰ بهمن ۹۴ , ۰۱:۴۶ خانومــِـــ خونهـ
التماس دعا

🌺  ﺧﺪﺍی  ﻣﻦ ...
ﺑﺮﺍی ﺩﻟﻢ "ﺍﻣﻦ ﻳﺠﻴﺐ" ﺑﺨﻮﺍﻥ...
"ﺍﻣﻦ ﻳﺠﻴﺐ" ﺑﺨﻮﺍﻥ ﺗﺎ ﺁﺭﺍﻡ ﺷﻮﺩ ﺍﻳﻦ (ﻣﻀﻄﺮ).....
     تا آرام گیرد این قلب نا آرام من.....
"خدای من"....
      به حضورت،
               به نگاهت،
                 به یاریت نیازمندم.....
سال هاست به این نتیجه رسیده ام که " تو "

آن مشترک مورد نظری هستی
که همیشه در دسترسی...
                
🌺 * اِلٰهی وَ رَبّی مَنْ لی غَیْرُکَ*🌺


خیلی زیبا بود

محتاجیم به دعا:)
طلبگی ایثاره.
خدا بهت توفیق بده.
امین..

ممنون از حضورت گلم.. التماس دعای فرج
به نظرم کار شما مشکل داشته.... 
طلبه ها الگوی مردم هستن. اگر اونروز سر سفره بدون اینکه فامیلتون بگه خودتون واسه نماز رفته بودید مطمئن باشید خیلی از اعضای سفره هم غذاخوردن رو به بعد از نماز موکول میکردند. 
بعله حرفتونو قبول دارم..

ولی ایشون دوستم بودن نه من.. اینکه میگم دوستم بودن منظورم این نیست که من همیشه اول وقت میخونم..

هرچند غیر از این نیس.. وقتی وارد حوزه شدم قبول کردم که باید مواظب رفتار و اخلاقم باشم..

حداقل به خاطر حفظ ابروی سربازان واقعی امام زمان

شاید ذهنیتی که از نماز دارم رو بنویسم.. نیتم ریا نیس ان شا الله تلنگری باشه برای مذهبی ها..

التماس دعای فرج
سلام 
اگه دوست دارید و موافق هستید وبلاگ های هم رو دنبال کنیم :)
+ امضا صآب خونه
سلام علیکم

ان شا الله دنبال میکنم:)

التماس دعای فرج
ای خوش آن روز کز این منزل ویران بروم

رخت بر بندم و تا مُلک سلیمان بروم

ادرس کوتاه شده وب:

http://l1l.ir/5i4
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan